Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani( Al-Faatihah 1:1 )

Saturday, May 21, 2011

sabar itu indah




assalammualaiku.....


entry kali sekadar nak ingat ja yang angah panas baran bukan tak boleh sabar...ehhehhe ok tengok yang nie.. entry 1 ,entry 2 setelah angah di tazkirat oleh golongan yang dikenali la...nasihat orang itu sangat berguna..so angah insyaallah la jadi seorang yang sabar...kerna sabar itu kan separuh dari iman...heheh angah sambil dok saja tadi di ofis kan...dapat la idea sikit tentang sabar nie...hehehe mai la kita baca and share pada kawan2 nie...heheh


jika langit hendak runtuh
bagaimana jari hendak menahannya
kita hamba yang dibatasi takdir
di situlah nokhtah segala tadbir

hintungkan laut kesyukuran
dipinggir pantai kesabaran
carilah hikmah tuailah iktibar
sabarlah dalam bersabar

betapa pun terasa pahit
janganlah hendaknya tercalar tauhid
sesungguhnya sabar itu indah
didikan terus daripada allah

ujian itu penebus dosa
meningkatkan darjat
menambahkan pahala
bingkisan tazkirat daripada yang ESA

bagai ombak
penhias samudera!



P/S: entry nie bukan saja untuk angah tapi untuk semua yang panas baran macam angah nie..harap orang yang panas baran ni boleh berubah jadi penyabar....amin...

7 comments:

nadzli azlan said...

insyaallah angah ! :)

p/s ; kuceng tuh sangat comei ;)

angah said...

nadzli@ insyaallah la...ehheh
comel kan...heheh

dila bahar said...

lek ar... banyk2 kan bersabar yer... cool jer.

(nasihat kat diri sendiri gak)

Terbang Bersamaku said...

Semoga kt smua menjadi sabar & penyabar dlm menghadapi apa jua situasi...
Suka bace puisi nie..ade bakat..:)
kucing tue comey...:)

angah said...

tq...

kiera'sakura said...

amin... semoga angah boleh menjadi seorang yang penyabar... elakkan dari menjadi magsa hasutan syaitan... kira doa yang terbaik...

cik AngguR said...

amalkn doa utk org panas baran tu insyaAllah lama2 t ilang la....

 

Copyright 2013 © Hijau Itu Bumi Tuhan. Design by Ayu Barbydol