Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani( Al-Faatihah 1:1 )

Tuesday, January 17, 2012

kerana cinta


Bismillahirahmanirrahim...


assalammualaikum...

kepada semua yang disayangi oleh incik hijau....alhamdulilah la..bertemu lagi kita di sini dengan dizinkan NYA untuk incik hijau blogging di Hijau Itu Buni Tuhan...



incik hijau ada story pasai "kerana cinta"..bukan nak story pasai cinta ke entry jiwang ke,..tapi ini untuk semua orang yang hidup di muka bumi ni...semua tahu yang kita wajib bercinta dan dicintai..tapi jangan la kita guna perkataan cinta untuk kepentingan individu yang menjadi mangsa ...

mangsa apa.???

mangsa cinta buaya,cinta pada nafsu sahaja bukan cinta dengan hati yang ikhlas dalam hati manusia...serius berapa banyak remaja sekarang yang mengandung di luar nikah dalam belasan tahun..???subbahnallah la..ada yang buang anak di sana sini...jangan jadikan hamba cinta yang bernafsu kerna itu lebih terus dan akan memakan diri sendiri..."kerana cinta" sanggup gadaikan dara,"kerana cinta" sanggup serahkan tubuh demi cinta sejati...apa yang sejati sangat..??cinta sejati adalah cinta kepada Allah SWT sahaja...itu la cinta sejati..

hari ni ada belaku 1 kejadian cinta pada seorang lelaki dan bertukar bercintai kepada 8 lelaki(rogol)....budak belasan tahun ni dirogol dengan kawan baik kepada pakwe dia..bila di sebut pekataan cinta pada pasangan ni la jadinya bila ditanya apa maksud cinta..??haram tak boleh jawap...pekataan cinta banyak maksud nya..tak larat nak bercerita pasai pekataan cinta..."kerana cinta"badan binasa,"kerana cinta "jugak maruah tergadai "kerana cinta" jantan seronok "kerana cinta" terseksa "kerana cinta" terpadaya "kerana cinta" buang keluarga dan adik-beradik...bila ditegur makin menjadi-jadi gatai nya..bila didiam semakin naik kepala..

bila incik hijau beri nasihat di maki pulak..."kita tahu la jaga diri..yang kau sibuk tu apahai..??"hati yang lemut menjadi panas seketika...last sekali perut semakin menbesar yang tanpa bapaknya...mula la nak buang dalam kotak dan sebagainya...ingat la maruah dan dara hanya ada sekali seumur hidup sahaja..rugi sahaja kalau hidup menjadi mangsa nafsu...tak salah kita nak cinta kan tapi jangan la sampai cinta dikuasai oleh nafsu buruk padah nya nanti..

ok la mari kita layan lagu ni sekejap...

bertajuk "KERANA CINTA DARI MEDICINEN" ni..


apa macam layan lagu ni..??



nota hijau :- kerana cinta kita menderita...so bercinta pada Allah swt lebih baik dan afdal..(:

16 comments:

Ana Miyuki said...

Mula dgn cinta dr sndr dulu bru blajar cinta benda lain..kalau dr sndr pn xcinta cmna nk wujud cinta kt Allah kt bnd2 lain..tp klu cinta dr sndr then cinta Allah insyaallah scara xlangsung akan taw adab n cara bcinta sesama insan..akan taw maksud sbnar n batas cinta sesama manusia..

Cik Pulau said...

apalah sangat erti cinta andai maruah diri digadai..
huhuhu

nuyui a.k.a miss YUI said...

cinta biar berpada2..

kiera'sakura said...

cinta sesama manusia menjadi indah andai cinta berlandaskan iman dan taqwa....

A'IM said...

untunglah..hoho

A'IM said...

untunglah..hoho

mikro_kokus said...

Cinta Itu Buta......

incik hijau said...

@Ana Miyuki itulah maksud angah tu...:)


@Cik Pulau jika maruah tergadai hancur semua nya..

@nuyui a.k.a miss YUIdan jangan salah pilih cinta...


@kiera'sakurajika tiada iman dalam diri hancur sahaja...


@A'IMapa yang untung sampai 2 kali hg send...haha


@mikro_kokusyup betoi 2 mikro..

aDisH.sHidA said...

cinta....mcm2 akan berlaku kerana cinta

incik hijau said...

@aDisH.sHidA betoi 2 kak,,,

fRaMe+LenSeS said...

Cinta yang tersalah erti. T.T

incik hijau said...

@fRaMe LenSeS itu la cinta pada nafsu...

haniekunie said...

ikut hati mati, ikut rasa binasa..

yang nyatanya, org macam ni mmg akal pendek dan kemungkinan besar kurang didikan agama.

orang yang kene rogol tu tak report polis ke?

incik hijau said...

@haniekunie orang yang ikut hati cinta pada nafsu...

ntah la..sbb xtnya pun dia..

anismelon said...

jgn jadi hamba cinta..merana jiwa oooo..cinta lepas kawin..much more better..hehehe..

incik hijau said...

@anismelon yup..cinta lepas kawen..lebih adfal lagi...:)

 

Copyright 2013 © Hijau Itu Bumi Tuhan. Design by Ayu Barbydol