Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani( Al-Faatihah 1:1 )

Wednesday, December 7, 2011

lampu belakang

Bismillahirrahmanirrahim


assalammualaikum...

alhamdulilah la masih panjang umur incik hijau ni lagi...dengan diizinkan oleh nya untuk incik hijau blogging lagi ni..
hari incik hijau ada story baru yang datang dari kepala lutut incik hijau ni [ehh guna idea dari lutut.??hahaha]


semalam semasa incik hijau balik dari kerja kira-kira jam 9 malam kan...pada masa yang sama incik hijau ternampak sebuah motosikal di hadapan incik hijau tu,yang tiada lampu belakang semasa menunggang motosikal di waktu malam,dengan keadaan jalan yang gelap lagi,jika penunggan lain tidak sedar kehadiran anda maka belaku la satu kemalangan di situ kan..boleh membahayakan orang lain semasa berada di situasi tersebut...bila tengok geng mat rempit yang suka mati suis lampu bila nak merempit time malam...buat apa mati kan suis lampu tu kan...

kan bahaya bila orang lain tidak nampak anda lalu di kawasan tersebut...macam incik hijau bila malam rabun tak nampak langsung lampu di hadapan...cuba bayangkan kalau orang yang suka mati kan suis lampu tu dari jalan yang lurus dan incik hijau pulak dari simpang nak keluar ke jalan besar,tiba-tiba terlanggar incik hijau semasa keluar dari simpang tersebut..??kalau polis tanya "macam mana boleh berlaku..??"incik hijau boleh cakap "saya tidak nampak kehadirannya di sana,sebab beliau mati kan suis lampu nya semasa menunggang motosikalnya dalam keadaan yang gelap di kawasan tersebut" kan settel my probelm kan...hihihih

tapi jangan la nak biar kan mentol 2 terus jadi macam tu kan...bukan mahal mana pun seringgit je tak habis pun duit sepuluh ringgit nak beli mentol sebiji tu kan..dari terbang nyawa macam tu sahaja...ingat nyawa bukan boleh beli sekali lagi hidup pun hanya sekali je kan....selalu incik hijau hampir-hampir nak kena langgar dengan mat rempit ni kan...tapi alhamdulilah la Allah SWT masih sayang kan incik hijau ni lagi...kalau tidak.....!!!!!!!!



nota incik hijau : lampu moto tak semahal lampu stadium kan...anda boleh beli sebanyak mana yang anda suka...hahahaha

8 comments:

fRaMe+LenSeS said...

Toi tu. Ckp tkt bl bw mlm. Tmbh kwsn kg.

Farrah yong said...

ish2 . bahaya toi . len kali kene beli spotlight terus .

bagi mat rempit nie pakai -.-

jejaricokelat said...

huu , bahaya bahaya jugak tapiii TYPO DETECTED . hehehe :)

Ruzzezanie said...

TYPO DETECTED! haha

* kalau ruzz, memang sah langgar dah. gua drive malam bergantung penuh pada spec!

Noorul Amera Adnan said...

dulu masa belajar pernh 2x tukar lampu belakang dlm stu hari. aishh asyik terbakar je >.<

nuyui a.k.a miss YUI said...

mmg bhya ni..risau lau kuar mlm..tu suka dok umh~

kiera'sakura said...

kan... kira klu bwk moto, mmg slalu jenguk2 lampu belakang.. tkt dah terbakar mentol die tp x sedar..

CikTomyam said...

tudia..kupasan yang begitu menarik sekali..huhu~

 

Copyright 2013 © Hijau Itu Bumi Tuhan. Design by Ayu Barbydol