Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani( Al-Faatihah 1:1 )

Tuesday, October 25, 2011

mana pergi nya beg plastik di klinik kerajaan ni.??


Bismillahirrahmanirrahim


assalammualaikum...

hari ni pergi ke klinik kerajaan ambik ubat kan...

bila sudah selesai ambik ubat bermula dialog macam ni antara aku dan makcik jaga farmasi 2 :-



makcik farmasi : nor hisham zullraooh

aku : ye saya

makcik farmasi : ni ubat kamu ye makan ikut time yang di tulis..

aku : ok..:)

makcik farmasi : kalau tak sembuh lagi terus jumpa pakar ye adik..

aku : ok..plastik ada tak nanti basah ubat ni da la hujan di luar sana tu...

makcik farmasi : plastik tak ada lahh!!!(tinggi kan suaranya)


aku : tak kan tak ada kot.??? nanti rosak la ubat ni..!!!(naik angin) 

makcik farmasi : dah tak ada nak buat macam mana tak paham bahasa ka.??

aku : mana pergi beg plastik semua.??bawak balik ka.??? sekali mai sini ampa mintak RM 1 seorang mana pergi duit yang mintak dekat kami semua.??dan tolong jaga budi bahasa sikit ye makcik.!!

makcik farmasi : hmmm ok saya mintak maaf ye adik..(muka malu)



jangan la kita cakap macam 2..lain kali suruh kementerian kesihatan bekal kan beg plastik sikit..kalau pesakit ambik ubat nya terlalu banyak,berjalan kaki pulak macam mana 2.???
tak ke jatuh ubat 2 ke jalan kan...

P/S : entry emo sikit..mintak maaf ye wahai semua pembaca..jumpa angah di SINI dan SINI dan SINI ...salam blogger

10 comments:

Erin Azizan said...

ala ni kempem katakan tidak pada beg plastik kot

haniekunie said...

lain kali bawak la handbag.. ehehe

fRaMe+LenSeS said...

tak baik la dia nak marah2 angah..

shahjiehan said...

telan je semua... suruh nurse tu telan! hahahha

shida anwar said...

skang memang dorg x bg plastik..klau banyak sangat mcm kak hr tu depa takut cicir depa seletip..hihi

cik adda said...

kalau takde pon,ckp le elok2..

Aesya Zealous said...

stress kot gaji sikit..hehe

Iffah Afeefah said...

Grgnye laaa

zonaku said...

salam singgah....
lepas ni bawak beg shopping walau ke mana sekalipun. sebab itu lebih baik..


makcik tu mmg x patut la tinggikan suara...... customer service skill kurang tu

Ruzzezanie said...

ok! angah garangggggg :'(

 

Copyright 2013 © Hijau Itu Bumi Tuhan. Design by Ayu Barbydol