Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani( Al-Faatihah 1:1 )

Sunday, October 16, 2011

indahnya ciptaan kuasa ilahi :)

Bismillahirrahmanirrahim


assalammualaikum semua blogger-blogger tegar yang angah sayangi ini,alhamdulilah la masih ada kesempatan untuk masuk kedunia blogging ni...pada hari ini angah join segmen ni ala saja-saja ja nak join kan..lagi pun blog sebulan sekali update kan..hehehe


kuasa ilahi ini sangat indah dan tenang bila kita melihatnya...

pelangi :
pelangi adalah salah satu kejadian yang di jadikan dengan 7 warna iaitu merah,oren,kuning,hijau,biru muda,biru terang dan ungu...

bulan :
bulan adalah satu sinaran di waktu malam yang indah dan sunyi tiada sinaran yang boleh menemani kegelapan di malam hari..seindah sinaran bulan yang terang dan cantik...

matahari :
matahari adalah cahaya yang paling penting bagi setiap manusia yang hidup di dunia..tiada matahari siang tidak bermakna bagi setiap manusia yang hidup untuk menguna kan cahaya matahari...

hujan :
hujan adalah satu rahmat yang tak ternilai bagi manusia..hujan jugak boleh mebasahi bumi yang sedang kering dan kemarau...hujan jugak boleh mehasilkan kesejukan yang tak kira...

tanah :
tanah adalah salah satu nikmat yang tak terkira untuk manusia..seperti manusia dijadikan dari tanah itu la kuasa-NYA yang ternilai ciptaan nya....

setiap yang belaku ada hikmat di sebalik nya
setiap manusia haruslah bersyukur dengan nikmat yang diberi kepada kita..
kita jangan la kurlfu nikmat[betoi tak eja macam ni]


ini pun salah satu kuasa-NYA yang tak ternilai...
bertapa indah nya kuasa-NYA 
bertema kan Hijau Itu Bumi Tuhan ini..


p/s : tiada nikmat yang seindah nikmat yang di beri....

8 comments:

Penyu said...

segmen ke hape ni? gua nak join gak ah.

si bulan cekelat said...

saya suka bulan , heee :))))

nice entry angah . :)

Ruzzezanie said...

yeay!! angah telah menjoinkan diri ke segmen BP! hihi..

# terasa syahdu bace nilai alam pada kita :)

angah said...

hahaah entry besa ja..tapi xjiwang mana pow..hahaha

fRaMe+LenSeS said...

terbaik. buat yang melihat kejadian alam tu sebagai peringatan dan kasih sayang ALLAH. nadh suka. :D

fazrulnoor said...

yo bro..bgus entry..singgah ea

kiera'sakura said...

**kufur nikmat, angah..

melihat kekuasaan Nya pown dh bg kita pahala

Ana Miyuki said...

saya paling suka hujan nikmat tak terhingga lg berganda nikmat kalau gabung dgn tidor muahahaha :P

 

Copyright 2013 © Hijau Itu Bumi Tuhan. Design by Ayu Barbydol