Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani( Al-Faatihah 1:1 )

Sunday, May 15, 2011

selamat hari guru yang di gelar guru di malaysia ni...





assalammualaikum...

entry kali angah akan buat khas untuk guru-guru di malaysia ini...walaupun angah sudah tinggal sekolah hampir 5 tahun la...tapi kenangan pahit manis yang ada disekolah dulu semua nya dalam kenangan yang terindah buat angah and kawan-kawan semua ...walaupun time sekolah jahat suka ponteng sekolah,class,kacau orang,masuk class tompang belajar di class orang lain...hehehe(perkara normal bagi setiap studen) dengan nakal la angah dulu sampai cikgu angah semua meluat dengan peragai angah...cikgu cakap macam ni angah cakap macam ni...memang suka pusing cakap orang lain la...hehehhe
orang lain masuk sekolah pukul 07:30a.m tapi angah masuk sekolah 08:30a.m....bukan apa angah tak suka dengan peripunan 2 sangat bosan la(pada hari jumaat la ja angah masuk lambat) tak larat betoi dengar orang lain bising-bising pagi buta(buta ka pagi 2.?)heheheh sempena hari guru ni angah nak ucapkan SELAMAT HARI GURU kerna sudi megajar angah sampai ke from 5 lulus SPM pada tahun 2007...walaupun angah ni murid paling nakal semua cikgu meluat dengan angah...tapi ada 1 cikgu ja yang paham dengan angah selama nie...memang la muka dia garang tapi tak garang mana pun...time sekolah memang muka dia macam nak makan orang ja...bila habis waktu sekolah siap boleh melawat,boleh mintak rokok sebatang kot atas...dia bagi tapi pandai-pandai la cover kan...hehehhe
cikgu mana yang nak muridnya tersesat jauh kan...dia garang untuk kita jugak tak salah dia pukul guna rotan yang di balut getah di buntot kita semua...kerna dia buat macam 2 dia nak tengok anak muridnya berjaya dalam hidup kan...
bukan angah tak biasa kena pukul dengan rotan,tampar di muka....semua sudah biasa kan...ALA BISA TEGAR BIASA....
pada hari guru yang akan di sambut besok 16/05 setia tahun...angah nak mintak maaf pada guru-guru yang telah mengajar angah sampai angah biasa maki guru-guru 2...hehheh akhir nya angah berjaya dalam hidup angah sekarang...alhamdulalah la cikgu MOHD SANI BIN ABDULLAH or cikgu sani semua orang di sekolah angah 2 kenal dengan nya...

akhir kata dari angah SELAMAT HARI GURU YANG BERGELAR GURU...
ada cerpen yang angah masih ingat la...
GURU UMPAMA LILIN YANG SANGUP MEBAKAR DIRI NYA UNTUK MENERANGKAN KEGELAPAN ITU...

SELAMAT HARI GURU PADA


CIKGU ERIN AZIZAN
CIKGU AIMAA
cikgu yang angah kenal di KBU

P/S:JANGAN LA KORANG JADI SEPERTI ANGAH TIME SEKOLAH DAHULU....JAHAT SAMPAI SEMUA CIKGU MELUAT BILA TENGOK MUKA ANGAH....
TAPI ALHAMDULILAH LA SEMUA CIKGU YANG BENCI ANGAH DULU KINI MULA MENHARGAI DIRI ANGAH....

9 comments:

Erin Azizan said...

perkara yg lepas tak perlu dikenang, cuma kita yang bakal yg menjalani masa depan ni haruslah bijak memikirkan yg mana betol dan yang mana tidak.

Muslimah Optimis said...

setuju dengan kata2 erin.. setiap orang ada kenangan silam dan setiap orang ada masa depan.. thax angah..

angah said...

selamat hari guru taw...heheh

halila Ibrahim said...

selalu kalau nakal yg tu la cikgu2 senang nak ingat..

angah said...

kak halila:heheeh of coz cikgu kenal...smpai abis sekol la stay dok igt lg muka nie...eehehe

shahjiehan said...

selamat hari guru.. aaa aa.. angah..kan cikgu bm ajar,buar karangan mesti ade perenggan..baru nmpk lawa~ hehehe


jom baca dan komen Aku seorang Guru Pelatih. | ! !shahjiehan [dot] com ! !



gurau2 aje...

angah said...

shah xdak la..ak cikgu pomen je...heheh

zacky ~786~ said...

cikgu .. jasamu tetap ku kenang .~

mas saari said...

Mas dah singgah sini...
salam perkenalan!

 

Copyright 2013 © Hijau Itu Bumi Tuhan. Design by Ayu Barbydol