Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani( Al-Faatihah 1:1 )

Saturday, March 17, 2012

salah ke incik hijau tegur benda kebaikan..?

Bismillahirahmanirrahim.. 


assalammualaikum 

alhamdulilah la..masih bersyukur lagi bila dapat masuk ke sini lagi...dan di beri peluang untuk blogging lagi ni..
setalah sebulan inck hijau tinggalkan blog ni tanpa sebarang entry untuk semua reader yang selalu Blogwalking kan..alhamdulilah la masih ada orang yang sudi tanya khabar incik hijau sihat ke,macam mana kerja,mak ayah sihat ke...

hari ni incik hijau ada la nak share sedikit perangai manusia bila di tegur di marahi pulak..
pada petang tadi yang cerah dan tenang sambil santai kena angin sawah padi petang...perghh memang best jugak...dalam masa yang sama ada seorang perempuan yang agak seksi lepak di tempat incik hijau selalu lepak..

hati incik hijau mula tak sedap hati bila tengok awek SEKSA itu duduk di tempat biasa incik hijau tu...da la seksi kan..lepas tu tak malu pulak...sebab pakai seluar yang boleh nampak sungai dia...ishx2...awat teruk sangat kan pakaian dia..??

lepas tu incik hijau pun tegur la dia...sebab pakai pakaian macam tu..incik hijau nak tengok pun malu..kalau kafir tak apa la..ni melayu islam lagi..incik hijau pulak kena marah....

incik hijau : assalammualaikum ..

awek : walaikummsalam..

incik hijau :awat adik pakai seluar macam ni..??tak elok la aurat tu...

awek : kenapa salah ka.??bukan saya tak tak pakai seluar kan...

incik hijau : salah sebab seluar tu telalu ketat dan nampak sungai adik tu..kang nanti jadi tak elok pulak...

awek : yang abang ni nak belagak alim..macam la abang ni malaikat..!!!!!

incik hijau : yes saya bukan malaikat or tuhan nak tentu kan dosa dan pahala ni..tapi sebagai saudara islam ni kena tegur bila saudara nya buat salah...itu lebih baik dari yang di jangka..???kenapa adik ni tidak menutup aurat..???bukan kah menutup aurat itu perintah Allah.??kenapa masih tidak tutup aurat.??takut boy adk marah tutup aurat.??senang nak buat maksiat.??ingat la adik seandainya la kalau adik mati sekejap lagi kan sure adik tak dan nak bertaubat kan...mati dalam keadan berdosa kan...

awek : hmmmm...semua nak betoi kat abang kan..saya yang salah....!!!!

incik hijau : kan dalam Al-Quran ada menceritakan..tutup la aurat kamu hingga pengelangan tangan dan perlihara aurat kamu sampai akhir hayat kamu...tak kan abang nak bohong pulak bab agama ni kan.???semua nya sudah tertulis di dalam Al-Quran sana...

awek : SUDAH la abang saya meluat arrr ni..panas teliga nak dengar kuliah yang tak tipu ni...!!!!!!! (terus pergi)

incik hijau : Ya Allah Ya Tuhan ku...kau ampuni la dosa budak perempuan tadi...dan kau buka la pintu hati dia untuk sujud dan taat perintah mu Ya Allah....(sambil berdoa)


gambar dari google


lantas incik hijau beredar dari situ untuk menunaikan solat asar yang belum incik hijau tunaikan lagi....


setakat ini sahaja incik hijau boleh cerita kan pasai budak perempuan tersebut....

sekian walaikummsalam...

nota hijau :/ sedar la wahai kaum hawa aurat itu lagi mahal dari harga emas....


6 comments:

.M.E.A.S.M.Y.S.E.L.F. said...

semoga kita terus berada dalam rahmat-Nya.. sebab tak semua orang mampu untuk mendengar nasihat yang kita berikan, lagi2 untuk kebaikan :)

nur fatihatuz zahra said...

budak remaja, memang susah nak dengar nasihat.. jiwa panas kan..

btw, jum singgah my new entry-->

http://cheritakuhzara.blogspot.com/2012/03/terluka.html :)

Solihin Zubir said...

entry ni mcm kena plak dgn entry latest aku.. heheh..

biasalah.. org mmg cpat panas bontot bila kena tegur lagi2 bab agama ni..

incik hijau said...

@.M.E.A.S.M.Y.S.E.L.F. payah la kalau orang macam bila tegur di marahi pulak...


@nur fatihatuz zahra biasa la..bila dengar cakap pakwe laju ja...


@Solihin Zubir owh yea..ni pegalaman sendiri la...heheheh

onie said...

manusia sekarang pantang diteguq kan :(

Cik Apa Saja said...

manusia yang mersekn diri ckup bgus mmg xkn dpt trme teguran org lain...truskn dakwah..:)

#bile nk update entry baru ni?? :)

 

Copyright 2013 © Hijau Itu Bumi Tuhan. Design by Ayu Barbydol