Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani( Al-Faatihah 1:1 )

Tuesday, April 26, 2011

sakit itu dugaan NYA

assalammualaikum...




sejak 2-3 hari ini aku selalu deman selepas kena hujan di seberang jaya baru2 ni...gara2 degil la payung tak mau bawak masuk sekali kedalam kereta ni..padahai aku selalu bawak kereta...ingat tak hujan petang,aku da masuk dalam hospital time nak balik la..nak pergi ambil kereta di parking la..kena hujan mula2 turun la aku terkena hujan 2....semalam aku masuk ofis pun kerja rehatkan badan ja ni...pagi 2 aku pergi klinik ambil ubat tekan sampai nak habis la..still tak lega lagi ni...maybe tunggu malaikat maut sampai jemput aku kot...mana la nak tau tanda2 kan...hehehhe

bagus la aku disakitkan kerna aku ingat NYA lebih banyak contoh ya allah sembuh la penyakit ku ini...sehari lebih 100kali..sebab aku mahu cepat sembuh kerna sakit itu la dsedar diri kita akan taubat....mari la kita baca ini...




Surah Al Mukminin ayat 1 hingga 3
MAKSUDNYA:
”Sesungguhnya berjayalah orang yang beriman iaitu mereka yang khusyuk dalam sembahyang mereka.
Dan mereka menjauhkan segala perkara yang sia sia.”

Jaminan Allah orang yang melakukan sembahyang akan terhindar daripada segala gejala buruk dalam kehidupan, gejala buruk termasuklah penyakit rohani dan jasmani.
Surah Al Ankabut ayat 45
MAKSUDNYA:
”Bacalah serta ikutlah (wahai Muhammad) akan apa yang diwahykan kepadamu dari Al-Quran dan dirikanlah sembahyang (dengan tekun); Sesunguhnya mengerjakan Sembahyang itu mencegah daripada perbuatan keji dan mungkar (salah laku). Sesungguhnya dengan mengingati Allah (melakukan sembahyang) adalah lebih besar faedah dan kesannya (dari amalan yang lain). Dan ingatlah Allah mengetahui apa yang kamu kerjakan.”

Oleh itu, melakukan sembahyang dapat menghilangkan penyakit keluh kesah, kikir, tamak dan semua sifat sifat yang buruk.
Surah Al Maarij ayat 19 - 23
MAKSUDNYA:
”Sesungguhnya manusia itu dijadikan bertabiat resah gelisah (lagi bakhil kedekut) apabila dia ditimpa kesusahan dia sangat resah gelisah. Apabila dia beroleh kesenangan dia sangat bakhil. Kecuali orang yang mengerjakan sembahyang. Ia itu mereka yang tetap mengerjakan sembahyangnya”

Pengecualian dari segala sifat sifat buruk di sini hanyalah orang yang mengerjakan sembahyang. Dengan ini dia akan terhindar dari sebarang penyakit spiritual yang akhirnya membawa kepada penyakit jasmani. Termasuklah penyakit keruntuhan sosial dalam masyarakat, pergaduhan dan pembunuhan diri.


p/s: semoga sihat la peryakit ku ini...

4 comments:

nadzli azlan said...

angah jangan lupa makan ubat okeh ;) insyaallah sehat ~

angah said...

insyaallah bro..

aliaa farhana said...

alololo cian ny angah ni...sabar ye angah...saket 2 pnghapus dosa2 kecik taw...emm...jgn lupe mam ubat taw! smoga cepat sembuh ye angah....

shahjiehan said...

pic tu besar sgt..letak large je...

ok?

sabar la angah
\

jom baca dan komen Iklan Kerja Kosong yang Kreatif | ! !shahjiehan [dot] com ! !

 

Copyright 2013 © Hijau Itu Bumi Tuhan. Design by Ayu Barbydol