Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani( Al-Faatihah 1:1 )

Sunday, August 21, 2011

musibah sebelom waktu berbuka puasa

assalammualaikum....

entry kali nak cerita sedikit pasai event berbuka puasa di kuala kangsar tadi la...dalam perjalanan ke lokasi berbuka di kuala kangsar tadi...ternampak pemongcing motosikal terlibat dalam 1 kemalangan di kawasan padang rengas kuala kangsar...yang mebabitkan 2 motosikal dari arah yang sama..kesalahan yang di nampak depan mata adalah penunggang motosikal legenda merempuh motsikal ex5 yang mebawa anak nya di sebelah kanan nya...dari arah yang sama dengan kami semua lalu tadi..
penunggang motosikal legenda tersebut jatuh di sebelah kiri kereta(kereta yang dipandu oleh angah sendiri)
penunggang motosikal tersebut lagi 1 kaki nak kena tayar kereta yang dipandu kami...alhamdulilah la sempat lagi megelak dari di langgar mangsa kemalangan tersebut....sampai kereta yang di pandu kami tadi hampir terkena batu di bahu jalan dekat kawasa tersebut...uhuhuhu
kalau tak mengelak sure la...subhanALLAH la mintak simpang la malaikat 44 la..naik seram sejuk la di buat nya aku kan...mau tak seram sejuk kan...kejadian di depan mata nie...uhuhuhu
selepas 2 angah dan kekawan terus keluar dari kereta yang dipandu tadi..uhuhuhu untuk melihat apa yang terjadi tadi kan..bila sampai di tempat kejadian tersebut nampak mangsa kemalangan yang di langgar oleh penunggang motosikal legenda itu mengedik2 kesakitan macam ikan yang di angkat dari air nya..
maybe mangsa motosikal ex5 2 patah riuk kot sebab angah jadi takut sekejap...nak tolong pun tak boleh sebab takut jadi apa2 pada mangsa kan buta ja kena saman oleh pihak tertentu kan...
sampai sekarang angah rasa seram sejuk bila teringat kejadian tadi...
sejak kejadian tersebut angah terus drive slow saja..


nota angah : harap2 perkara yang tadi tidak berulang lagi di masa yang akan datang...kalau boleh tak mahu lagi jadi macam dekat korang semua...

13 comments:

Muslimah Optimis said...

harap mangsa cepat sembuh..dah la nak raya ni.. mujuq juga angah n the gang xdak apa2..:-) hati2 semasa memandu

-Faridz- said...

aiyo. gua plak seram bace. td da la melayan 4 bijik honda civic ferio vtec pnye geng~

Cik Reena Tan said...

angah da la slalu rempit.. hati2.. tu peringatan tu.. alhamdulillah takde pe yang teruk..

fRaMe+LenSeS said...

moga dijauhkan kita. isau aih baca..

yunZ said...

ati2 mandu

ROROI said...

Dekat sangat aih...Seram2

angah said...

serius la ketaq lutut nie...huhuh

Muhd Fadil said...

tindak balas yang cepat. bagus woo. kalau tak, lagi teruk kemalangan tadi.

#banyak gile typo entri kau.

-Faridz- said...

angah: sbq byk2 angah. lek2.. cool je

fadil: tgh shock lg kot angah ni.. sbr2~

udin said...

bahaya sungguh.. nasib baek sempat elak.. kalau tak kes berat nih.. harap2 mangsa2 tu cpt sembuh.. hurmm..

angah said...

harap2 xjd la cm 2 lg..

schaze zainn said...

really ke? pukul berapa?

sbb td schaze n fmly pi KK.

tp ta nmpk ade xcdent

angah said...

kami ikut jalan lama...

 

Copyright 2013 © Hijau Itu Bumi Tuhan. Design by Ayu Barbydol