Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani( Al-Faatihah 1:1 )

Thursday, July 28, 2011

besok puasa

assalammualaikum...
entry kali angah terlalu seronok la sebab tak lama lagi sudah mau puasa kan...

mari kita sembang pasai juadah berbuka puasa nanti yang ampa minat...

juadah nie memang sedap kalau makan hari macam ada yang bagi angah kenyang la..:D

sembang pasai juadah kita sembang pasai  berniaga pulak...

tiap-tiap tahun mesti ramai yang akan mengambil peluang untuk berniaga kan...dari kecik sampai besar,tak kisah la apa korang jual di pasar ramadhan nanti...angah tiap-tiap tahun tak lepas peluang nak berniaga kecil-kecilan ni..mesti korang tertanya-tanya kan angah nie niaga apa ek.??hahahaha biasa la niaga kuih basah nie,yang goreng-2 tu...

seronok punya pasai kan..sampai lupa waktu berbuka da masuk kan..:D
hahahah

seminggu lagi mau raya bisnes lain pulak angah buat...hahahaha yang tu tak boleh bagi tau la bahaya..:D

ok la setakat ni je la angah boleh cerita pasai seronok nya datang bulan puasa ni...


P/S:selamat menyambut ramadhan al-mubarak..kepada semua yang bergelar umat islam di dunia ni..:D
jumpa angah di fan page angah blog hijau itu bumi tuhan..
sekian walaikummusalam..:D

Wednesday, July 27, 2011

Wednesday, July 20, 2011

Monday, July 18, 2011

aku nak hack orang

assalammualaikum...

entry kali angah nak mintak maaf la sebab ada unsur-2 marah sikit....

hari FB angah nyaris nak kena hack oleh manusia yang tak bertanggungjawap langsung la...korang mai tengok apa yang angah cakap nie.???


ada ka patut video ni angah yang buat kan...bodoh betoi kan...
lepas tu siap ada orang komen lagi...
kalau benda yang elok tak apa la..nie yang tak elok kan...sial la..


tengok la sendiri kan...geram betoi la...URL 2..URL dari FB orang yang komen 2...

bukan angah yang kena ja ni ieda cuma pun kena jugak...hampeh betoi la...ada seorang budak yang kita kenal chat or mesej dengan kita siap speaking lagi...selamat la aku boleh speaking jugak..kalau tak mati keras aku nak jawap apa kan....


jika korang klik la...
nanti korang kena hack FB korang....

P/S: kena hati-hati nie ingat kalau benda pelik yang korang terima kan...jangan la respon ke apa..kerana benda 2 nak hack kita....korang boleh jumpa angah DISINI

Friday, July 15, 2011

kisah seorang wanita di seksa semasa sedang koma

assalammualaikum...

entry ni hanya peringatan kepada angah,golongan wanita and semua pembaca blog hijau niat nak share sedikit pasai KISAH SEORANG WANITA DISEKSA SEMASA SEDANG KOMA ...


Sebaik mencapai kunci motor,ROZITA RASHID, 32,bergegas menuruni tangan rumahnya yang terletak di tingkat dua,sebuah apartmen di bandar tasik puteri,rawang selangor."okey,ayie jom,kita pergi! ajak rozita kepada salah seorang angah saudaranya
rozita naik ke atas motor kapcainya.enjin di hidupkan.kemudian , si ayie pula naik menbonceng di belakang rozita..
sejurus masuk gear , minyak di pulas rozita  terus memecut motor.destinasinya,mahu singgah di sebuah kedai runcit tidak jauh dari kawsan rumahnya bagi membeli keperluan dapur .lima minit perjalanan ,rozita melalui sebuah jalan besar yang di kiri kanannya adalah butan belukar.
tiba-tiba.....srreeetttttt dammmm!!! motosikal yang dinaiki rozita melambung ,tubuhnya terpenlanting di bahu jalan.
apa yang berlalu...???tubuh rozita langsung tidak bergerak-gerak setelah terhempas di atas jalan . dia tidak sedarkan diri..!!

aku di mana.??
rozita tertanya-tanya sendirian. kawsan itu begitu asing ,suasana kelam,tapi berkabus . rozita dan belakang. ah ,langsung tiada arah hendak dituju , tiada kelibat manusia seorang pun! tiada sesiapa.
aku di mana..??
cetus rozita lagi .kenapa tiada sesiapa disini.??mana suami aku.??mana anak-anak aku.??soalan itu bertubi-tubi menerjah kotak fikiran rozita.
tiba-tiba dari sebelah kanan dan kiri rozita , nampak cahaya yang datang menuju ke arah nya . semakin cahaya itu mendekat ,semakin lebar jalurnya .dan kemudian , daripada cahaya itu ,muncul dua orang lelaki di sebelah kanan dan kiri rozita .
di sebelah kanan,lelaki tua berjubah putih bersih . jangutnya jua putih ,panjang hingga keparas dada.wajah lelaki itu berseri-seri dan bercayaha .juga berbau wangi, semerbak harum kesturi.
kemuadian ,rozita tercium bau yang busuk ,bagaikan bau bangkai haiwan .rozita menoleh ke sebelah kiri,arah bau itu datang.
keliatan seorang lelaki tua  ,juga berjubah tetapi compang camping . jubahnya amat  buruk ,kotor dan koyak rabak .wajah lekaki itu juga kotor ,bagaikan terpilit tanah lumpur .riak wajahnya nampak bengis dan menakutkan.
rozita segera memalingkan muka ,tidak berani melihat wajah lelaki sebelah kirinya .rozita tertanya-tanya ,siapakah gerangan kedua-dua lelaki yang berdiri  di sampingnya .dia tidak kenal  mereka .kenapa mereka ada di sini..?
persekitaran yang tadinya berkabus mulai kelam .dihadapan rozita ,tiba-tibamuccul satau cahaya terpampang luas bagaikan sebuah skirn besar di dalam panggung.
kemudian ,perlahan-lahan muncul satu tayangan .kelihatan sebuah fetus  di dalam rahim si ibu .fetus itu kemudian membesar ,membentuk jalin manusia yang cukup sifat .selepas itu kelihatan ibu rozita dengan perut yang sarat.menanti hari untuk melahirkan.
akukah didalam perut yang sarat itu..??soal rozita pada diri sendiri
"ya ,itu adalah kau..! tiba-tiba lelaki berjubah di sebelah kanan rozita  menjawap ,bagaikan mendengar soalan rozita .suaranya begitu kuat ,bergema di teliga.
rozita terus memerhati skrin di hadapannya ,tak ubah bagaikan menonton sebuah filem .dari dalam perut ,rozita kemudian dilahirkan
dia melalui alam kanak-kanak kemudian peringkat remaja segala liku perjalanan hidup rozita di tayangkan pada skrin itu .
"itu adalah kau!" kata lelaki berjubah sebelah kanan rozita apabila terpampang seorang gadis sunti memakai skirt pendek paras paha dengan baju bertali halus tidak berlengan ,menampakkan alur dada yang mekar .
kemudian ,satu persatu aksi pakaian rozita ditayangkan .bagaikan pentunjuk fesyen .ada yang berskirt pendek ,seluar pendek ,baju sentiasa tidak berlengan malah acapkali sekadar memaki tube sahaja
seksi! memang seksi! fesyen  yang di gayakan rozita harus  menampakkan pahanya yang mulus dan alur dada yang mekar
terpampang senyuman pada riak wajah rozita dalam tayangan itu tanda banggadengan kecantikan nya sebagai perempuan apabila ramai mata lelaki yang melirik tergoda dengan tubuhnya yang seksi
"sungguh kau bangga penampilan begitu .tidakkah kau ingat akan perintah-NYA.??tanya lelaki berjubah putih di sebelah kanan rozita lagi.
belum sempat rozita menjawap ,lelaki compang-camping di sebelah kirinya pula bersuara ::kau tak perlu takut .kan lebih baik begitu .kau juga gembira dengan penampilan itu kan .semua mata memandang dan terus memuji .seharusnya kau terus begitu .barulah semua orang tak berkelip apabila melihat kau!"
"kau suka begitu..?? tidakkah kau ingat balasan ALLAH..??"tempik lelaki di sebelah kanan pulak mengingatkan.
tapi lelaki di sebelah kiri terus mencelah :"ah kau persetankan semua itu .yangg penting ,kau puas dan gembira dengan apa yang kau lakukan!"
rozita bertambah runsing apabila mendengar kedua-dua lelaki di sampingnya bertelagah
"aku tak mahu dengar !"pekik rozita sambil menekup kedua-dua belah teliganya
rozita memejam mata nya .tak sanggup dia melihat tayangan di hadapannya itu ya!rozita akui gadis itu adalah dirinya sendiri
"cuba kau lihat lagi!"rozita kembali membuka mata setelah mendengar arahan lelakiberjubah di sebelah kanannya
pada skrin itu kelihatan suami yang di kasihinya merayu-rayu
"berubahla ita tutup aurat .abang malu merdosa!" nasihat suaminya dalam tayangan itu  ,tetapi rozita buat-buat tak penduli .
kemudian muncul ketiga-tiga anak yang disayanginya .anak-anaknya jugak merayu:"mama ,pakailah tudung .malulah kawan-kawan adik tengok mama macam ni"
tapi rozita buat-buat takendah juga dengan rayuan anak-anaknya.
selepas itu ,muncul pula seorang wanita tua .rozita kenal dengan wanita itu ,dia salah seorang jiran di kawasan tempat tinggalnya.
sama seperti suami dan anak-anaknya,wanita itu menasihatinya :"nak ,janganlah pakai seksi macam ni .tak elok orang pandang .lagi pun anak dah bergelar isteri dan ibu ,tak sesuai pakai macam ni!"
tapi ,bukan ucapan terima kasih yang diberi rozita ,sebaliknya dia melenting memarahi wanita tua itu semula .
"makcik tak payah sibuk pasai saya .kubur kita lain .kubur saya ,biar saya yang jaga!"
rozita terkedu apabila melihat semula adegan dalam tayangan di skrin itu .terbit rasa bersalah dan insaf dalam dirinya .hatinya mula sebak,titisan jernih mulai mengalir di pipinya .
"kenapa kau harus sedih..?? kan bagus macam tu .pedulikan apa mereka nak kata .yang  penting kau selesa dengan apa yang kau pakai .bukan mereka yang beri duit untuk kau beli pakaian!" lelaki compang-camping di sebelah kiri rozita tiba-tiba bersuara .
lantas lelaki di sebelah kanan pula berkata :"kau masih ingin terus begitu.?kalau terus begitu kami tidak akan beri kau peluang  lagi .cukuplah sampai di sini .tak perlu kau kembali ke dunia lagi tiada keampunan untuk wanita seperti kau!"
tidakkk !tidakkk !...tolongggg !aku mahu berubah .tolong beri aku satu peluang terakhir .aku masih sayangkan suami dan anak-anak aku .aku berjanji ,aku akan berubah ,"rayu rozita dalam esak tangisnya pada lelaki berjubah putih sebelah kanannya
"buat apa kau dengar kata-katanya .kau akan terikat dengan segala syarat .itu tak boleh ,ini tak boleh ,kau tidak akan bebas ,"hasut lelaki berbaju compang camping di sebelah kiri pula.
"diam !aku tak mahu dengar kata-kata kau lagi !"jerit rozita pada lelaki compang camping itu .
rozita segera terbayangkan wajah suaminya ,terkenang anak-anaknya yang sedang membesar .tidak sangup rozita meninggalkan mereka .
"ya! aku yang bersalah .aku lupa pada larangan-MU ya ALLAH tubuhku didedahkan untuk tontonan umum.aku juga tidak kenalsejadah .tidak pernah sujud kepada-NYA .sering kali suami mengajaka untuk menjadi imamku tidak endahkan perintahNYA ,"kata rozita terus menangis.
tiba-tiba terdengar bunyi dentuman kuat ,bagai halilintarrozita terkejut .tayangan gambar di hadapan nya gelap seketika .kemudian ,muncul pula FILEM lain dan kali ini pelakonnya adalah diri rozita sendiri .
dalam tayangan itu ,kelihatan rozita berasa di sebuah kawasan yang dikelilingi api .tayangan itu turut disertakan dengan bunyi yang menakutkan.
antara nya bunyi api yang mengganas sedang terbakar dan juga bunyi air yang mendidih .ia turut disertai bunyi lolongan dan jeritan manusia ,seolah-olah seperti mereka sedang di seksa.
rozita nampak dirinya sedang terbaring dalam tayangan itu ,kemudian ,datang seorang lelaki bertubuh besar dan berwajah bengis .
lantas dia mencekak rambut rozita lalu mengheret tubuh kearah sebuah kolam kecik .rozita menjerit-jerit minta dilepaskan .rasa hendak tercabut kepalanya apabila di tarik dengan ganas sedemikian rupa .
tetapi lelaki itu tidak penduli .dia kemudian mencampakkan tubuh rozita di tepi kolam panas itu .rozita ketakutan ,apatah lagi melihat asap berkepul-kepul naik daripada air kolam yang sedang mendidih itu
lelaki bengis itu kemudian mencapai timba besar di tepi kolam itu .lantas dia mencedok air yang mendidih itu dan......
arghhhhhh!!!!rozita menjerit .panassss!!!panassss!!! aduhhhhh!!!rozita mengelupur kesakitan apabila lelaki  itu menyiramkan tubuhnya dengan air mendidih tadi
bagaikan di simbah asid ,tubuh rozita pelahan-lahan MENCAIR seperti coklat .beberapa minit kemudian ,tubuh rozita  'tumbuh' dan bercantun semula .
sekali lagi lelaki bengis itu mencendok lalu menyiramkan air panas menggelegak itu  ke tubuhnya .rozita menjerit-jerit  lagi menahan  kesakitan .
tetapi jeritanya tidak di pedulikan .pelahan-lahan jeritan rozita tenggelam apabila tubuhnya 'hancur' dimamah air panas  mendidih itu .begitulah seterusnya ,berulang-ulang kali adegan itu disaksikan rozita berterusan tanpa penhujung.
menyaksikan rentetan dirinya diseksa bagaikan dialam neraka itu ,tubuh rozita menggigil ketakutan .air mata rozita tak henti-henti mengalir ,lututnya terasa longlai hingga rozita terjelepuk bersimpuh  ,tidak mampu lagi berdiri
"cukuppppp!cukupppp! aku tak mahu tengok lagi tak mahuuhhh!" jeritrozita sambil menutup mukanya.
inilah kali pertama rozita melihat tayangan yang amat mengerikan tidak sangup dia menonton seksaan neraka itu ,apatah lagi pelakonnya adalah dirinya sendiri.
"itu hanya sedikit seksaan atas dosa yang kau lakukan .bukankah kau bermegah dengan dengan tubuh mu ..? itulah yang akan kau terima di sana nanti ,"ucap lelaki berjubah putih itu .
"tidakkkk! aku merayu ,dengan nama ALLAH aku berjanjiakan berubah .aku sedar selama ini aku telah jauh tersasar .tolonglah ,"rozita terus merayu dalam tangisannya .
"berubahlah apabila kau telah di beri peluang .sujudlah kepada-NYA apabila kau masih diberi peluang kesempatan .sesungguhnya tiada lagi peluang kedua selepas ini!"
sebaik lelaki berjubah itu bersuara ,tiba-tiba datang satu kilauan cahaya bagaikan kilat .tubuh rozita di petir ,mata rozita terpejam semula....


akhirnya rozita kembali kedunia dan bertaubat serta sujud kepada nya...alhamdulilah la..rozita telah sedar perbuatan nya...sekarang rozita seorang pengamal perubatan islam merawat pesakit yang datang meminta pertolongannya...seperti dalam entry GKSB ni...


sumber : mastika

p/s: zaman sekarang hukuman di balas cash...tapi manusia tak sedar lagi betapa seksa nya azap kubur nanti...di dunia pun allah da tunjuk bukan untuk dia tapi untuk semua...sekadar share2 untuk umat islam saja...jangan kita kedekut ilmu dunia akhirat or fardhu kifayal and fardhu ain sekian walaiakummsalam....

Tuesday, July 12, 2011

taiping diserang oleh artis blogger perak

assalammualaikum....

entry kali ni khas untuk gathering blogger perak pada 10/07/11 iaitu hari ahad semalam..
alhamdulilah dengan di izin kan ALLAH kita bersatu di dalam event ini semalam...alhamdulilah la semua nya berjalan dengan lancar sekali....walaupun angah lambat 15 minit sampai di tempat kejadian semalam...dalam 15 minit je angah sudah sampai di taiping semalam...agak2 berapa la angah tekan semalam.???maybe dalam 170km/j kot kalau tak silap la...bukan angah nak pergi race ka apa...tapi angah da lambat kan...janji dengan budak BP pukul 10 mau ada di simpang 4 kamunting tapi sudah lambat kan...so tekan la sampai dapat 170km/j kan...hehehehehe


ok tak payah cerita pasal angah datang lambat kan...kita cerita pasal gathering yang semalam 2 je la hehehehe
semalam angah dan warga retis BLOGGER PERAK join gathering di burmese pool,taman tasik taiping....ok la tak mau cerita banyak la..korang mai la tengok gambar2 gathering 2..


ini la warga BP yang angah cakap tadi 2....


on the way masuk ke dalam sana...


perghhhh sedap gila ayam BBQ yang angah bakar ni kan...

selepas itu kami semua gerak ke kawasan zoo taiping bukan pergi tengok binatang di zoo 2...hehehe kami ada sesi photoshoot gedik artis BP ni...korang mai tengok photoshoot yang terbaik dari kebun getah yang ada di belakang rumah arwah tokwan...hahahahaha


ini la artis yang pertama dapat photoshoot ni..
artis reena a.k.a putri bunian...
angah suka gambo nie sebab muka cool je bila shoot ni....


yang ni artis paling sempoi punya...
nama nya aten 
ala2 model yang berbakal la..I LIKE


yang ni pulak artis jugak 
nama nya diyana and seorang lagi angah lupa la sapa...hehehe


yang ni pulak ruzz A.K.A nyamuk yang comel...
comel kan dia...??
tak boleh puji lama nanti suami dia marah...:P
hahahha


ini la artis BP ada tak muka mamat yang suka hijau nie.??
tak ada kan..so angah bukan la artis ok...
hahahaha


artis perempuan pilihan artis lelaki..pada tahun 2011
tapi angah tak ada sapa ok..masih single gila ayat aku
hahahha


yang ni la artis pilihan mertua...
terbaik dari dusun durian rumah arwah tokwan...


ok sila abaikan mamat yang pakai baju biru yang pegang camera DSLR 2...
sebab mamat tu bukan artis...
mereka artis...bukan angah..:P


kami la warga BLOGGER PERAK a.k.a  ARTIS

korang perasan tak sapa yang shoot gambar semua ni.??


ni dia orang nya...
bro reezluv

angah siap hantar aten artis lagi...korang tak percaya ke.??ok korang boleh baca DISINI ....

ok la setakat ni ja angah boleh cerita kan pasal gathering BLOGGER PERAK yang retis...hahahah
ok korang jugak boleh baca entry pasai gathering semalam...

  1. aten artis 
  2. afiqah
  3. reena artis
  4. diyana
  5. ruzz A.K.A nyamuk
  6. aqilah


p/s :angah seronok jumpa korang semalam..terharu la bila jumpa retis2 semua...I LUV YOU...

Sunday, July 3, 2011

pengalaman di malam hari

(gambar hiasan)

assalammmualaikumm...
entry kali ni pengalaman angah di suatu malam yang sunyi,pernah angah di ganggu oleh
makhluk halus...


pada suatu malam angah keluar lepak dengan kawan angah di taiping yang tidak jauh dari rumah angah dalam 21KM dari bagan serai ke taiping...biasa la hidup bujang kan kompom lewat malam baru sampai rumah..dalam kejadian 02:45 pagi yang semua orang sedang diulik lena yang panjang di temani oleh mimpi indah kan angah baru ja keluar dari kedai makan tersebut dengan kawan-kawan angah 2...



macam biasa la masuk kereta start enjin, biar 5minit bagi enjin dalam keadaan yang panas...sambil dengar radio di malam hari kan"perghhh best pulak lagu malam ni kan(sambil bercakap dalam hati) setelah enjin pun panas,lalu mula la perjalanan angah pulang ke rumah...



setelah keluar dari kedai makan tersebut dengan hati yang seronok bila dapat jumpa dengan kawan-kawan yang sekian lama tak jumpa kan,memang best la..dalam malam yang sunyi lagi gelap di suatu kawasan yang gelap dan berkabur macam orang tua cakap embun pagi yang sejuk..sampai aircond pun tak pasang punya la sejuk kan...tiba di suatu tempat yang tiada kelibat kereta lalu di kawsan tersebut...



dalam hati duk fikir nak balik besok nak kerja,tu saja yang bermain di kepala otak angah tu..bukan apa badan letih kan sure la nak tidur kerja nya..sebab keesokan hari nak kerja,nanti lambat tidur ,lambat bangun pulak...



semasa lalu di suatu tempat yang di katakan agak seram jugak kan..bila sampai di kawasan tersebut,tiba-tiba bulu roma angah berdiri dengan pantas, rasa macam ada benda yang tak diundang, berada disekeliling angah ni..dalam keadan yang mengantuk semasa drive, tiba-tiba angah terpandang satu lembaga serba putih sambil medukung anaknya menintas di hadapan kereta angah,tak sempat nak megelak dari lembaga tersebut,lalu terlanggar la lembaga itu..semasa lembaga itu menintas angah terpandang jelingan mata beliau yang agak seram sangat..angah hanya sempat cakap "YA ALLAH"aku terlanggar orang pulak....jantung bergerak lebih pantas dari yang normal...sangat takut angah ketika itu, sebab terlanggar orang lalu tadi, berhenti sekejap nak tengok benda yang angah langgar tu tengok-tengok tak ada orang pulak tak cakap banyak terus pergi tinggal tempat kejadian tersebut,



setelah angah terus pergi dengan laju nya,tiba-tiba angah terpandang di side mirror belakang ternampak lembaga tersebut berada di dalam kereta,bedebar-debar angah bila pandang muka beliau yang pucat seperti mayat...angah dalam keadan separuh sedar ,sambil angah menbaca ayat-ayat suci al-quran...selepas membaca ayat-ayat al-quran lembaga tersebut pun menhilangkan dirinya dari pandangan angah,”alhamdulilah la lembaga tersebut hilang dari pandangan”...terfikir sambil tengah drive macam mana lembaga tersebut boleh ganggu angah sedang kan,angah tak ada niat pun nak kacau lembaga tersebut(sambil terfikir) baru la angah teringat yang air sembanyang angah sudah batal...



lalu dengan pantas angah cari masjid untuk ambil air sembanyang yang batai tadi, setelah sampai di masjid angah rehat kan badan sekejap dalam 10 minit kemudian angah ambil air sembanyang kembali untuk teruskan perjalanan pulang kerumah...alhamdulilah la selamat sampai ke rumah angah dalam keadaan yang seram sejuk...



sampai sekarang angah tertanya-tanya siapakah lembaga yang serba putih itu..??



p/s: jangan la kita lupa ambil air sembanyang sebelom kita keluar dari rumah kita...kerna jin dan syaitan akan sesatkan anak cucu adam ...pengalaman dalam hidup angah pada tahun lepas...
 

Copyright 2013 © Hijau Itu Bumi Tuhan. Design by Ayu Barbydol